Ruumiharidus on interdistsiplinaarne lähenemine, mis kombineerib erinevaid valdkondi nagu näiteks arhitektuur, urbanism, kodanikuaktiivsus ja -osalus, sotsioloogia, antropoloogia, geograafia, kultuuri- uuringud. Ruumihariduse eesmärk on tutvustada erinevaid linnahariduslikke teemasid ja meetodeid ning suunata inimesi pöörama tähelepanu erinevatele ruumi aspektidele, võimaldades neil seeläbi osaleda ruumi loomises.
Ruumiharidusega on seotud mitmed Linnalabori projektid. Varasemalt oleme viinud läbi urbanistika kursuseid (2008-2010a), korraldanud rahvusvahelise õpitoa noortele linnaaktivistidele (2012a), kaardistanud “Ohutu koolitee” projekti raames ohtlikud paigad kooliteedel ja loonud koolidele liikumiskavad (2012-2014a), andnud koostöös Rumeenia partneriga Asociatia Komunitas välja ingliskeelse Urban Pedagogy kogumiku linnahariduse teemadel (2013a), korraldanud Tartu Loodusmajas noorte linnakeskkonnaringi (2013-2014a) ja arhitektuuri töötoa Tallinna Noortenädala raames (2014a). 2014. aastal korraldasime ka esimese koolinoorte arhitektuurikonkursi "Unistuste koolimaja" ja 2015. aastal koolinoorte arhitektuurikonkursi "Minu unistuste koolihoov".
Koolihoovid võiks pakkuda midagi palju enamat - Siiri Treufeld kirjutab koolihoovide mitmekesistamisest ja potentsiaalist linnaruumis (Postimees, 25.10.2016)
Staadion, muru, burgeriputka - see ongi kõik, mida koolihoov peaks pakkuma? - Epp Vahtramäe artikkel 2015. aasta koolinoorte arhitektuurikonkursi teemal (Eesti Päevaleht 08.12.2015)
Juba seitsmendat korda ootame kooliõpilasi üle Eesti kaasa mõtlema avaliku ruumi teemadel. Seekord oleme eelmise aasta sündmustest inspireerituna valinud konkursialaks Ikla piiripunkti. Milline võiks olla üks meeldejääv ja tähelepanu vääriv riigi värav? Ootame noorte ideid kuni 14. maini. Täpsemad tingimused ja info koolinoorte arhitektuurikobnkursi lehel www.nooredarhitektid.ee
Põnevat uurimist ja lahendamist!
MTÜ Linnalabor 2009- | Telliskivi 60A, Tallinn / juhatus [ät] linnalabor.ee
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License